Veel gestelde vragen

Hieronder staan de onderwerpen waarover vaak vragen worden gesteld. Klik op een onderwerp om het antwoord op je vraag te vinden.

?

Administratief

App

  • Installeren van de App 

    Om de app te installeren, volg je deze stappen:

    1. Ga op je telefoon naar de Google Play Store (voor Android) of de App Store (voor iPhone).
    2. Zoek op "Kerkspot 2.0".
    3. Selecteer "Mijn Gemeente", installeer de app en open deze.
    4. Zoek binnen de app naar “NGK Amersfoort – De Kandelaar”.
    5. Klik op deze naam om de app van De Kandelaar te openen.

    Bekijk het filmpje hieronder om de bovenstaande stappen te bekijken.

     

    Heb je nog vragen?

    Als je vragen hebt, bekijk dan eerst de FAQ-pagina (Veelgestelde Vragen) op de website. Hier vind je ook instructievideo’s over het installeren van de app en inloggen op de website en app. Mocht je vraag daarna nog niet beantwoord zijn, stuur dan gerust een e-mail naar communicatie@kandelaar-amersfoort.nl.

     
     
     
  • Als je een notificatie wilt verwijderen, kun je dit eenvoudig doen in de app.

    1. Klik op het profielicoon rechtsboven in je scherm;
    2. Selecteer vervolgens "Mijn Notificaties";
    3. Veeg het bericht dat je wilt verwijderen naar links (zonder erop te klikken);
    4. Klik ten slotte op het rode vak "Verwijder" dat verschijnt.

     

  • Alle leden van de Kandelaar krijgen begin september 2024 hun inloggevens via de mail toegestuurd.

    Heb je nog geen inloggegevens? Als je lid bent van onze gemeente en een persoonlijk emailadres hebt kun je inloggegevens aanvragen door het formulier 'Inloggegevens aanvragen' in te vullen. Je ontvangt dan van ons binnen een paar dagen de inloggegevens.

  • We hebben gekozen voor het nieuwe platform omdat het op veel vlakken beter aansluit bij onze behoeften dan de huidige mogelijkheden met Scipio. Met ons nieuwe communicatieplatform heb je de flexibiliteit om te kiezen tussen het gebruik van een app of de computer. Dus ook als je geen smartphone hebt, kun je eenvoudig alle informatie ontvangen en bekijken op een groter scherm via je computer. Daarnaast is het gemakkelijker om informatie terug te vinden, en zijn er diverse nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Je hebt ook volledige controle over je eigen profielgegevens: je kunt deze zelf aanpassen en instellen wat zichtbaar is voor iedereen en wat alleen voor jou blijft.
  • Op zondag 8 september is er een korte demo gegeven om te laten zien hoe je de app installeert. In september is er verder elke zondag na de kerkdienst een 'helpdesk' aanwezig waar je terecht kunt met je vragen. Als je je inlogggevens bij je hebt kunnen we ter plekke de app voor je installeren.
     

Diversen

Geloof

  • Welkom bij onze kerk! Of je nu nieuwsgierig bent, vragen hebt over geloof, of al lid bent van onze gemeenschap - we luisteren graag naar je vragen of zorgen, ongeacht je achtergrond of overtuigingen. Wil je meer weten of gewoon eens praten? Neem gerust contact met ons op door dit contactformulier in te vullen. We komen dan zo snel mogelijk bij je terug. We kijken ernaar uit om je verder te helpen!

     

Kerkdienst

  • Het Beeld & Geluid team verzorgt beeld en geluid tijdens de kerkdiensten. Digitale input, zoals afbeeldingen, PowerPoints en filmpjes, kan tot uiterlijk donderdag 18.00 uur worden aangeleverd voor presentatie tijdens de eerstvolgende kerkdienst. Voor geboortefoto's wordt een uitzondering gemaakt.

    Filmpjes maken
    In het begin kan het soms even oefenen zijn om een goed filmpje te maken dat goed overkomt bij zowel de mensen in de zaal als thuis. Als je voor de eerste keer een filmpje maakt of wilt overleggen over een handige aanpak, neem dan contact op met Rolf Vermeer of met Dick de Jong. Ze helpen je graag op weg!

    Beeldmateriaal aanleveren
    Lever informatie aan als JPG of als kant-en-klaar PowerPoint-document in 16:9-verhouding door op de onderstaande knop te drukken. Filmpjes kunnen wél als YouTube-link, maar helaas niet als bestand via het formulier worden aangeleverd. Wil je toch een videobestand aanleveren, stuur dit dan als MP4-bestand (maximaal 750 MB) naar: beeldgeluid@kandelaar-amersfoort.nl.

    Beeldmateriaal aanleveren

     

     
  • Welkom bij onze kerk! Onze samenkomsten op zondag beginnen om 10 uur in De Kandelaar.
    Klik hier voor de agenda voor de komende weken en voor meer informatie over de eerstvolgende samenkomst. Hier kun je zien hoe je ons gemakkelijk kunt vinden. 

     

  • Neem contact op met het kerkelijk bureau. In gezamenlijk overleg wordt er een doopdatum gekozen. 

    Voor het dopen zijn er verschillende mogelijkheden. Deze mogelijkheden worden met de doopouders doorgesproken: hierbij is leidend wat de ouders het meest wenselijk vinden.

     

Website

  • Klik hier of volg deze stappen om je gebruikersnaam op te vragen.

    1. Klik op het profielicoon rechtsboven in je scherm.
    2. Klik op de link "ik ben mijn gebruikersnaam vergeten".
    3. Voer je emailadres in.
    4. Klik op "Verzenden".


    Bekijk het filmpje om te zien hoe je je gebruikersnaam in je mailbox krijgt.

     
  • Volg deze stappen om in te loggen op de website.

    1. Klik op het profielicoon rechtsboven in je scherm
    2. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. 

    Nadat je de eerste keer hebt ingelogd kun je eenvoudig je wachtwoord wijzigen als je dit wilt.
     

    Bekijk het filmpje om te zien hoe je inlogt op de website.

     

  • Klik op de knop hieronder om meldingsinstellingen aan te passen. Hier kun je kiezen welke meldingen je wilt ontvangen en hoe je ze wilt ontvangen.

    Notificaties instellen

    In de app kun je instellen welke soorten berichten je wel of niet met een notificatie wilt ontvangen.

    1. Klik op het profielpictogram rechtsboven in je scherm op je mobiele telefoon.
    2. Selecteer "Mijn Notificaties".
    3. Klik op het tandwielpictogram rechtsboven in je scherm.
    4. Kies welke berichten je wilt ontvangen als pushmelding.

     

  • Volg deze stappen om je meldingen of notificaties selectief of allemaal tegelijk verwijderen.

    1. Klik op het profielicoon rechtsboven.
    2. Selecteer "Mijn gemeente".
    3. Scroll naar beneden naar "Meldingen".
    4. Klik op het kruisje rechts van de melding die je wilt verwijderen of op "alles verwijderen" bovenaan.
       

    Bekijk het filmpje om te zien hoe je meldingen verwijdert op de website.

     

  • Volg deze stappen om de informatie te vinden die je zoekt.

    1. Klik op het vergrootglas rechtsboven in je scherm
    2. Voer je zoekopdracht in. 
    3. Klik op de knop "Zoeken".

    Tip: Heb je vragen over de website of app? Gebruik het vergrootglas. Voer een zoekwoord in (bijvoorbeeld "wachtwoord") en klik op de zoekresultaten voor meer informatie.
     

    Bekijk het filmpje hieronder hoe je informatie kunt vinden op de website.

     

  • Klik hier of volg de volgende stappen als je je wachtwoord bent vergeten.

    1. Klik op het profielicoon rechtsboven in je scherm
    2. Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in
    3. Klik op "Verzenden"
    4. Klik op de link in de e-mail die je hebt ontvangen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

     

    Bekijk het filmpje om te zien hoe je een nieuw wachtwoord aanvraagt.

     

    ​​​​

    We krijgen vaak opmerkingen zoals "Ik ben mijn wachtwoord kwijt" of "Het automatisch aangemaakte wachtwoord is te ingewikkeld". Het gebruik van een complex wachtwoord is belangrijk vanwege de gevoeligheid van de informatie.
    Daarom adviseren we je om een uniek en sterk wachtwoord te gebruiken en dit op te slaan in een wachtwoordmanager. Dit zorgt voor de veiligheid van je gegevens.

    Mocht je je wachtwoord vergeten en geen manager gebruiken, dan kun je altijd de optie "Wachtwoord vergeten" gebruiken.

     

     

     

    We horen vaak opmerkingen zoals "Ik ben mijn wachtwoord kwijt" of "Het automatisch aangemaakte wachtwoord is te ingewikkeld". Het gebruik van een complex wachtwoord is belangrijk vanwege de gevoeligheid van de informatie.

     

     

    Daarom adviseren we je om een uniek en sterk wachtwoord te gebruiken en dit op te slaan in een wachtwoordmanager. Dit zorgt voor de veiligheid van je gegevens. Mocht je je wachtwoord vergeten en geen manager gebruiken, dan kun je altijd de optie "Wachtwoord vergeten" gebruiken.